טיפול

מטפלת פסיכודינמית קלינית בתנועה

אל תחום הטיפול בתנועה, הגעתי מתוך הבנה אינטואיטיבית מוקדמת מאוד בחיי, אודות הקשר בין הפוטנציאל התנועתי  גופני, לבין הפוטנציאל הרגשי והמנטלי.   
באיזשהו אופן, תמיד ידעתי כי קיימת זיקה מרתקת בין כל אלה, וכי פענוח  זיקה זו, יכול להאיר וללמד אותי הרבה על עצמי ועל העולם. 

כל התחנות המשמעותיות בחיי עברו תמיד דרך מחוזות של ריקוד ותנועה, כגשר אותנטי  ביני לביני, וביני לבין הזולת. רק בבגרותי התוודעתי לתחום האקדמי,  שאיחד והפך את העולמות הללו למקצוע,  בו הוכשרתי והוסמכתי: תרפיה באמצעות מחול ותנועה.

טיפול באמצעות תנועה, הינה צורה של פסיכותרפיה המתמקדת בגוף עצמו  כאמצעי לשינוי וריפוי.  

לחיות פירושו לנוע לקול מקצבי הגוף ומקצבי העולם מסביב. 
על מנת לממש את הפוטנציאל האנושי, ולהיות בבריאות וחיוניות, יש להיות בקשר קשוב ומודע עם הגוף המתנועע.
גם הנשימה היא תנועה, ובמקומות ומצבים, בהם נעים יחד בקצב משותף – נסוגה הבדידות.

 
עולם התנועה ואני
מזה עשרים שנה, מתחיל יומי  תמיד באותו מקום ובאותו אופן. 

בשעה 08:15 בדיוק, מתחיל שיעור הריקוד, בחימום קשוב ועדין, המחבר גוף ונפש ויוצר חיווט נוירולוגי מחודש, מדויק ורך. החיווט מותח מחדש הן את 'מיתרי הרוח' והן  את השרירים, הגידים, וכל תא בגוף, המבקש  להיפתח ליום חדש ולנוכחות מלאה, ב'כאן- ועכשיו'.

המוסיקה היא המתווכת בין הגוף לרגש, וההנחיה כמו גם הנוכחות המאוד ייחודית  של  המורה- חברה, עדנה גרופל-מלמד, מאפשרים להיות במגע מכיל  רחב ופתוח, אל כל מה שקורה.

הכנה זו, מאפשרת לי להיות פתוחה בהמשך היום, לערוצים הרבים הנפתחים  ולעיתים גועשים מסביבי.
 
זיהוי וקבלת כל המגוון הגדול והעצום הזה, הוא  הדרך וגם התוצאה, המאפשרות  להימצא, בנוכחות ערה במציאות, ולגעת בחיים , על מורכבותם האינסופית, על יופיים ואתגריהם המשתנים מיום ליום ומרגע לרגע.

תחנה תנועתית משמעותית נוספת בחיי, הייתה אומנות לחימה, בשם קי-טאי-סו, אשר הגיעה לארץ על ידי מאסטר בקרטה, שהבין שהחיפוש אחר התנועה הנכונה, חייב לכלול ניגודים מעניינים ועוצמתיים: רכות לצד הפעלת כוח והתנגדות, מהירות ואיכות של תנועה  ישירה ומתפרצת, לצד תנועות עגולות ואיטיות כמעט מדיטטיביות. כל אימוני הקיטאיסו , נערכו בקבוצה במקומות פתוחים בדרך כלל, בפארקים או מגרשי כדורגל  כיוון שהצריכו תנועה אירובית עוצמתית, ומרחב תנועה גדול.

התחנה שלפניה, הייתה היוגה ( איינגר) אותה שילבתי בחיי מיד בתום השרות הצבאי, ולפניה היו הריקוד החופשי, הריצה, ההליכה בואדיות, הטיפוס על עצים, ההחלקה על סקטים ועוד… 

מאז ומתמיד, כולל רגע זה ממש, אני- היא- תנועתי ואופן נשימתי, הלומדות  עצמן יום  יום מחדש. 
 

טיפול

מטפלת פסיכודינמית קלינית בתנועה

אל תחום הטיפול בתנועה, הגעתי מתוך הבנה אינטואיטיבית מוקדמת מאוד בחיי, אודות הקשר בין הפוטנציאל התנועתי  גופני, לבין הפוטנציאל הרגשי והמנטלי.   
באיזשהו אופן, תמיד ידעתי כי קיימת זיקה מרתקת בין כל אלה, וכי פענוח  זיקה זו, יכול להאיר וללמד אותי הרבה על עצמי ועל העולם. 

כל התחנות המשמעותיות בחיי עברו תמיד דרך מחוזות של ריקוד ותנועה, כגשר אותנטי  ביני לביני, וביני לבין הזולת. רק בבגרותי התוודעתי לתחום האקדמי,  שאיחד והפך את העולמות הללו למקצוע,  בו הוכשרתי והוסמכתי: תרפיה באמצעות מחול ותנועה.

טיפול באמצעות תנועה, הינה צורה של פסיכותרפיה המתמקדת בגוף עצמו  כאמצעי לשינוי וריפוי.  

לחיות פירושו לנוע לקול מקצבי הגוף ומקצבי העולם מסביב. 
על מנת לממש את הפוטנציאל האנושי, ולהיות בבריאות וחיוניות, יש להיות בקשר קשוב ומודע עם הגוף המתנועע.
גם הנשימה היא תנועה, ובמקומות ומצבים, בהם נעים יחד בקצב משותף – נסוגה הבדידות.

 
עולם התנועה ואני
מזה עשרים שנה, מתחיל יומי  תמיד באותו מקום ובאותו אופן. 

בשעה 08:15 בדיוק, מתחיל שיעור הריקוד, בחימום קשוב ועדין, המחבר גוף ונפש ויוצר חיווט נוירולוגי מחודש, מדויק ורך. החיווט מותח מחדש הן את 'מיתרי הרוח' והן  את השרירים, הגידים, וכל תא בגוף, המבקש  להיפתח ליום חדש ולנוכחות מלאה, ב'כאן- ועכשיו'.

המוסיקה היא המתווכת בין הגוף לרגש, וההנחיה כמו גם הנוכחות המאוד ייחודית  של  המורה- חברה, עדנה גרופל-מלמד, מאפשרים להיות במגע מכיל  רחב ופתוח, אל כל מה שקורה.

הכנה זו, מאפשרת לי להיות פתוחה בהמשך היום, לערוצים הרבים הנפתחים  ולעיתים גועשים מסביבי.
 
זיהוי וקבלת כל המגוון הגדול והעצום הזה, הוא  הדרך וגם התוצאה, המאפשרות  להימצא, בנוכחות ערה במציאות, ולגעת בחיים , על מורכבותם האינסופית, על יופיים ואתגריהם המשתנים מיום ליום ומרגע לרגע.

תחנה תנועתית משמעותית נוספת בחיי, הייתה אומנות לחימה, בשם קי-טאי-סו, אשר הגיעה לארץ על ידי מאסטר בקרטה, שהבין שהחיפוש אחר התנועה הנכונה, חייב לכלול ניגודים מעניינים ועוצמתיים: רכות לצד הפעלת כוח והתנגדות, מהירות ואיכות של תנועה  ישירה ומתפרצת, לצד תנועות עגולות ואיטיות כמעט מדיטטיביות. כל אימוני הקיטאיסו , נערכו בקבוצה במקומות פתוחים בדרך כלל, בפארקים או מגרשי כדורגל  כיוון שהצריכו תנועה אירובית עוצמתית, ומרחב תנועה גדול.

התחנה שלפניה, הייתה היוגה ( איינגר) אותה שילבתי בחיי מיד בתום השרות הצבאי, ולפניה היו הריקוד החופשי, הריצה, ההליכה בואדיות, הטיפוס על עצים, ההחלקה על סקטים ועוד… 

מאז ומתמיד, כולל רגע זה ממש, אני- היא- תנועתי ואופן נשימתי, הלומדות  עצמן יום  יום מחדש.