אימון להצלחה

אז מה יש בו בנחשול האימון (coaching) הזה שרק הולך וגואה, תופס תאוצה והופך לחלק קריטי בתוכנית העבודה השנתית של ארגונים ועסקים? ומה הסיבה שכה רבים מאנשי הטיפול, החינוך ומשאבי האנוש, מתעניינים ונרשמים  לתוכניות הכשרת מאמנים, ומעשירים את ארגז הכלים המקצועי שלהם בכלי האימון להצלחה. אימון (coaching), ככלי וכשיטה למימוש הצלחה אישית ומקצועית, נולד בארה"ב בשנות ה-80 של המאה ה-20, עבור מנהלים בעסקים ובארגונים. הגישה ושיטת האימון מכוונים היישר אל הצרכים, הכוחות, היכולות, המניעים ואל הדחף הטבעי, הבריא והאנושי להתפתח ולהצליח. פרופ' פיטר דרוקר, אבי תורת הניהול המודרנית, פיתח 'ארגז כלים' המעוגן בתורה הניהולית של הגישה התוצאתית. ב"מגירות" ארגז כלים זה, מתקיימת אינטגרציה של סוגי התוצאות, בהן עסקה תורת הניהול המודרנית לאורך כמאה שנותיה. אינטגרציה זו יוצרת מודל וכלי יישומי, המאפשרים לבנות אסטרטגיה, לגזור ממנה תכניות פעולה, יעדים ומדדים, כולל כלי בקרה ומדידה בכל הרמות. ארגז כלים זה נלקח והוטמע בשיטת האימון להצלחה (אימון – תוצאתי) ובכך יצר וקטור ממשי ומדיד של התקדמות והתפתחות ברי קיימא. כמו כן  הוסיף האימון  כלי חשיבה וכלי ביצוע בעלי מוכוונות תוצאתית מתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, הכלכלה, מדע המדינה, תורת הלמידה ותורת השיווק ושילב  את המרכיבים הרלבנטיים מתוכם לארגז הכלים שלו. האימון להצלחה הינו "אומנות היש". תרומתו הראשונה, בהעלאת "הקלפים" המצויים ברשותו של המתאמן אל מעל לפני השטח. קלפים שפעמים רבות, המתאמן כלל לא התעכב ודן בהם בינו לבין עצמו, וממילא, לא עשה זאת עם אדם אחר, החפץ וערב למימושו העצמי.. נקודת המוצא היא שאפשר ורצוי לנהל חיים מהנים ומספקים יותר. והדרך לכך עוברת דרך הכרות מעמיקה ומיטבית עם כל המכלול האישי העומד לרשות האדם, שברובו כאמור, הוא כלל לא נוגע. רוב הפונים לאימון, חווים ומדווחים על  פער סובייקטיבי בין מצב הדברים כפי שהוא, לבין מה שהם רוצים בו. מעצם כך, מכוון האימון להשגת מטרות ותוצאות חדשות הכרוכים בשינויים. האימון מעצים את המתאמן, בכך שבסופו של התהליך, יש למתאמן אסטרטגיות אפקטיביות להשגת מטרותיו יעדיו וחזונו. כל אלו ממצבים את האימון להצלחה, כאחד הכלים והשיטות הטובות שנוצרו בעידן המודרני,
למימוש אישי ומקצועי.

אימון להצלחה

אז מה יש בו בנחשול האימון (coaching) הזה שרק הולך וגואה, תופס תאוצה והופך לחלק קריטי בתוכנית העבודה השנתית של ארגונים ועסקים? ומה הסיבה שכה רבים מאנשי הטיפול, החינוך ומשאבי האנוש, מתעניינים ונרשמים  לתוכניות הכשרת מאמנים, ומעשירים את ארגז הכלים המקצועי שלהם בכלי האימון להצלחה.
אימון (coaching), ככלי וכשיטה למימוש הצלחה אישית ומקצועית, נולד בארה"ב בשנות ה-80 של המאה ה-20, עבור מנהלים בעסקים ובארגונים.
הגישה ושיטת האימון מכוונים היישר אל הצרכים, הכוחות, היכולות, המניעים ואל הדחף הטבעי, הבריא והאנושי להתפתח ולהצליח. 
פרופ' פיטר דרוקר, אבי תורת הניהול המודרנית, פיתח 'ארגז כלים' המעוגן בתורה הניהולית של הגישה התוצאתית. ב"מגירות" ארגז כלים זה, מתקיימת אינטגרציה של סוגי התוצאות, בהן עסקה תורת הניהול המודרנית לאורך כמאה שנותיה. אינטגרציה זו יוצרת מודל וכלי יישומי, המאפשרים לבנות אסטרטגיה, לגזור ממנה תכניות פעולה, יעדים ומדדים, כולל כלי בקרה ומדידה בכל הרמות. ארגז כלים זה נלקח והוטמע בשיטת האימון להצלחה (אימון – תוצאתי) ובכך יצר וקטור ממשי ומדיד של התקדמות והתפתחות ברי קיימא. כמו כן  הוסיף האימון  כלי חשיבה וכלי ביצוע בעלי מוכוונות תוצאתית מתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, הכלכלה, מדע המדינה, תורת הלמידה ותורת השיווק ושילב  את המרכיבים הרלבנטיים מתוכם לארגז הכלים שלו.
האימון להצלחה הינו "אומנות היש". תרומתו הראשונה, בהעלאת "הקלפים" המצויים ברשותו של המתאמן אל מעל לפני השטח. קלפים שפעמים רבות, המתאמן כלל לא התעכב ודן בהם בינו לבין עצמו, וממילא, לא עשה זאת עם אדם אחר, החפץ וערב למימושו העצמי..

נקודת המוצא היא שאפשר ורצוי לנהל חיים מהנים ומספקים יותר. והדרך לכך עוברת דרך הכרות מעמיקה ומיטבית עם כל המכלול האישי העומד לרשות האדם, שברובו כאמור, הוא כלל לא נוגע. רוב הפונים לאימון, חווים ומדווחים על  פער סובייקטיבי בין מצב הדברים כפי שהוא, לבין מה שהם רוצים בו. מעצם כך, מכוון האימון להשגת מטרות ותוצאות חדשות הכרוכים בשינויים. האימון מעצים את המתאמן, בכך שבסופו של התהליך, יש למתאמן אסטרטגיות אפקטיביות להשגת מטרותיו יעדיו וחזונו. כל אלו ממצבים את האימון להצלחה, כאחד הכלים והשיטות הטובות שנוצרו בעידן המודרני, למימוש אישי ומקצועי.