אימון וטיפול בילדים ונוער

אימון הוא אחד הכלים העכשוויים המועדפים כיום על ילדים ובני נוער המשמש להעצמתם והתפתחותם הרגשית והלימודית.

כלי האימון ממוקדי מטרה,
 מפזרים בלבול וחוסר בהירות ומחוברים למציאות  עמה מתמודדים הילדים ובני הנוער.
 
אימון  ילדים – גילאי 6-12 כרוך במעורבות משמעותית של ההורים  ולעיתים אף בהדרכתם. נוסף להם ובהסכמת הילד, מתווספים לפעמים לתהליך שותפים משמעותיים נוספים (לדוגמה: מחנכת, יועצת , מדריך/ה בחוג וכד').
 
אימון בני נוער – גילאי 12-18 כרוך יותר מכל בחוויית פרטיות ובמרחב נקי ככל האפשר מרעשים חברתיים ומשפחתיים. כדי למצוא את קולו האמתי ואת ייחודיותו, יכול המתבגר להביא  למרחב זה  את האמביוולנטיות, המשאלות והמורכבות הייחודית המעסיקים אותו. המשימה ההתפתחותית הטבעית בגילאים אלה היא גיבוש הדרגתי של האישיות העתידית ועיצוב תפיסת עולם. אלו גם השנים המכריעות לעיצוב ופיתוח דרכי התמודדות יעילות, אותנטיות ופשוטות ככל האפשר עם כל מה שהחיים מביאים.
 
אימון ילדים ובני נוער, מטפל וכולל את  3 התחומים הבאים:
  1. הקשבה עמוקה ומכבדת לקולם, וַהֲשָׁבָתוֹ בחזרה כְּמַרְאָה אובייקטיבית אוהדת, הכוללת גם את מציאות החיים שסביבם. הקשבה כזו, ותקשורת אמפטית – אסרטיבית, הם כלים קריטיים לצורך עיצוב ובניית זהות אנושית בריאה.
  2. חיפוש משותף אחר הגבולות הנכונים, הנחוצים והחיוניים לצורך התפתחות והגדרת זהות  עצמית נפרדת.  חוסר גבולות חינוכי הנובע, מתוך חוסר פניות, חוסר ידע, ריצוי או חוסר סמכות הורית, חוטא לעיקר ואף עלול לגרום לאובדן דרך של המתבגר.
  3. העלאת מרב השאלות והסוגיות הקיומיות המעסיקות את המתבגר, כחלק לגיטימי וחיוני של מציאת ה'אני' ולצורך פיתוח והעצמת אזורי החוזק שלו.
מתי נכון להפנות  ילדים ונוער לאימון?
  1. כשהיחסים עם המבוגרים המשמעותיים, אינם תקינים ואינם זמינים ברמה העמוקה.
  2. כשרמת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות, של הילד/מתבגר, אינם בהלימה עם הכישורים והיכולות.
  3. כשהניצוץ והחיוניות בעיניים נעלמים או אינם כתמול שילשום .
בגילאים הללו, העולם הפנימי רגשי ועוצמתי ולכן 'צובע' באופן טוטלי את כל תחומי החיים.
 
אל תהססו – התקשרו והיוועצו לגבי מידת הרלבנטיות של האימון עבור ילדיכם! 
 

אימון וטיפול בילדים ונוער

אימון הוא אחד הכלים העכשוויים המועדפים כיום על ילדים ובני נוער המשמש להעצמתם והתפתחותם הרגשית והלימודית.

כלי האימון ממוקדי מטרה,
 מפזרים בלבול וחוסר בהירות ומחוברים למציאות  עמה מתמודדים הילדים ובני הנוער.
 
אימון  ילדים – גילאי 6-12 כרוך במעורבות משמעותית של ההורים  ולעיתים אף בהדרכתם. נוסף להם ובהסכמת הילד, מתווספים לפעמים לתהליך שותפים משמעותיים נוספים (לדוגמה: מחנכת, יועצת , מדריך/ה בחוג וכד').
 
אימון בני נוער – גילאי 12-18 כרוך יותר מכל בחוויית פרטיות ובמרחב נקי ככל האפשר מרעשים חברתיים ומשפחתיים. כדי למצוא את קולו האמתי ואת ייחודיותו, יכול המתבגר להביא  למרחב זה  את האמביוולנטיות, המשאלות והמורכבות הייחודית המעסיקים אותו. המשימה ההתפתחותית הטבעית בגילאים אלה היא גיבוש הדרגתי של האישיות העתידית ועיצוב תפיסת עולם. אלו גם השנים המכריעות לעיצוב ופיתוח דרכי התמודדות יעילות, אותנטיות ופשוטות ככל האפשר עם כל מה שהחיים מביאים.
 
אימון ילדים ובני נוער, מטפל וכולל את  3 התחומים הבאים:
  1. הקשבה עמוקה ומכבדת לקולם, וַהֲשָׁבָתוֹ בחזרה כְּמַרְאָה אובייקטיבית אוהדת, הכוללת גם את מציאות החיים שסביבם. הקשבה כזו, ותקשורת אמפטית – אסרטיבית, הם כלים קריטיים לצורך עיצוב ובניית זהות אנושית בריאה.
  2. חיפוש משותף אחר הגבולות הנכונים, הנחוצים והחיוניים לצורך התפתחות והגדרת זהות  עצמית נפרדת.  חוסר גבולות חינוכי הנובע, מתוך חוסר פניות, חוסר ידע, ריצוי או חוסר סמכות הורית, חוטא לעיקר ואף עלול לגרום לאובדן דרך של המתבגר.
  3. העלאת מרב השאלות והסוגיות הקיומיות המעסיקות את המתבגר, כחלק לגיטימי וחיוני של מציאת ה'אני' ולצורך פיתוח והעצמת אזורי החוזק שלו.
מתי נכון להפנות  ילדים ונוער לאימון?
  1. כשהיחסים עם המבוגרים המשמעותיים, אינם תקינים ואינם זמינים ברמה העמוקה.
  2. כשרמת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות, של הילד/מתבגר, אינם בהלימה עם הכישורים והיכולות.
  3. כשהניצוץ והחיוניות בעיניים נעלמים או אינם כתמול שילשום .
בגילאים הללו, העולם הפנימי רגשי ועוצמתי ולכן 'צובע' באופן טוטלי את כל תחומי החיים.
 
אל תהססו – התקשרו והיוועצו לגבי מידת הרלבנטיות של האימון עבור ילדיכם!