אימון והדרכת הורים

השיר האהוב: "זו ילדותי השנייה", מטיב לתאר את חוויית ההורות המשחזרת פעמים רבות לטוב ולרע, את רשמי  הילדות הראשוניים ביותר. רשמים שעיצבו את תפיסות האדם, הן לגבי עצמו והן לגבי העולם שסביבו. חלק מתפיסות והרגלים אלו, הם המביאים הורים, לאימון והדרכת הורים. הנטייה האנושית לנסות ולהשוות מידע חדש, למידע קודם, יוצר פעמים רבות חיכוך וסבל מיותרים. שכן הילדים, אינם, ולא אמורים להיות – העתק מוקטן של הוריהם. בעניין זה, מדויקת אמרתו המפורסמת של המשורר ח'ליל ג'ובראן ח'ליל: "ילדיכם אינם שלכם – כי פרי געגועי החיים אל עצמם הם".

באימון והדרכת הורים, ניתנת הזדמנות ליצור את אותו מרווח חיוני, מכבד ובלתי שיפוטי של חווית ההורות. במרחב זה, מתאפשרים תהליכים של התבוננות ניטרלית על הדילמות, הבעיות והקשיים הבלתי נמנעים, הכרוכים בהורות, כמו גם על רגעי האושר וההישגים, שגם עליהם יש לעצור מעת לעת, ולברך.                 

אימון והדרכת הורים, מאפשרים לזוג ההורים או לאחד מהם, לעצור את המרוץ המהיר והאינטנסיבי של החיים, ולעשות סוג, של ZOOM IN לסוגיות ההורות, העולות ביומיום. לעיתים מתברר, שיש צורך בחיבור הדוק יותר של המסרים בין זוג ההורים על מנת לא לבלבל או להעביר מסר כפול לילד/ים. לעיתים מתבהרת סיטואציה "תקועה", הודות לשאילת שאלות מזוויות מבט שונות, שזוהי, תמצית התמחותו של האימון.

בכל מקרה, ההזדמנות המשמעותית הנפתחת באימון והדרכת הורים, נוגעת, לניסוח מחדש ורה-ארגון של הערכים ועקרונות הפעולה החשובים להורים, ולעידודם והעצמתם לעשות זאת. שכן, בית ללא עמוד שדרה ערכי, לא יעמוד יציב, ולא יקנה לילדים את תחושת הביטחון ואת הגבולות הנחוצים לצורך התפתחותם. הורות היא תהליך מתמשך של התפתחות וצמיחה משותפים, הן של הילדים והן של ההורים. אתגרי ההתפתחות, הינם כפולים. פעם אחת נדרש ההורה ללוות, לתמוך ולאפשר לילדיו לגדול לפי נטיותיהם, מאווייהם ויכולותיהם, ופעם שנייה עליו לגדול ולהרחיב את גבולותיו הוא, על מנת להיות רלבנטי ואפקטיבי לילדיו.

ליווי ההורים בהתוויית כיוון, בברור ועיבוד מחודש של סיטואציות משפחתיות יומיומיות, מאפשר להם, לתפוס מחדש את ההגה, ולנווט היטב את "ספינתם" לנמל בטוח בו יוכלו לעגון בבטחה, בין כל השינויים והתנודות שהחיים מביאים.

אימון והדרכת הורים

השיר האהוב: "זו ילדותי השנייה", מטיב לתאר את חוויית ההורות המשחזרת פעמים רבות לטוב ולרע, את רשמי  הילדות הראשוניים ביותר. רשמים שעיצבו את תפיסות האדם, הן לגבי עצמו והן לגבי העולם שסביבו. חלק מתפיסות והרגלים אלו, הם המביאים הורים, לאימון והדרכת הורים. הנטייה האנושית לנסות ולהשוות מידע חדש, למידע קודם, יוצר פעמים רבות חיכוך וסבל מיותרים. שכן הילדים, אינם, ולא אמורים להיות – העתק מוקטן של הוריהם. בעניין זה, מדויקת אמרתו המפורסמת של המשורר ח'ליל ג'ובראן ח'ליל: "ילדיכם אינם שלכם – כי פרי געגועי החיים אל עצמם הם".

באימון והדרכת הורים, ניתנת הזדמנות ליצור את אותו מרווח חיוני, מכבד ובלתי שיפוטי של חווית ההורות. במרחב זה, מתאפשרים תהליכים של התבוננות ניטרלית על הדילמות, הבעיות והקשיים הבלתי נמנעים, הכרוכים בהורות, כמו גם על רגעי האושר וההישגים, שגם עליהם יש לעצור מעת לעת, ולברך.                 

אימון והדרכת הורים, מאפשרים לזוג ההורים או לאחד מהם, לעצור את המרוץ המהיר והאינטנסיבי של החיים, ולעשות סוג, של ZOOM IN לסוגיות ההורות, העולות ביומיום. לעיתים מתברר, שיש צורך בחיבור הדוק יותר של המסרים בין זוג ההורים על מנת לא לבלבל או להעביר מסר כפול לילד/ים. לעיתים מתבהרת סיטואציה "תקועה", הודות לשאילת שאלות מזוויות מבט שונות, שזוהי, תמצית התמחותו של האימון.

בכל מקרה, ההזדמנות המשמעותית הנפתחת באימון והדרכת הורים, נוגעת, לניסוח מחדש ורה-ארגון של הערכים ועקרונות הפעולה החשובים להורים, ולעידודם והעצמתם לעשות זאת. שכן, בית ללא עמוד שדרה ערכי, לא יעמוד יציב, ולא יקנה לילדים את תחושת הביטחון ואת הגבולות הנחוצים לצורך התפתחותם. הורות היא תהליך מתמשך של התפתחות וצמיחה משותפים, הן של הילדים והן של ההורים. אתגרי ההתפתחות, הינם כפולים. פעם אחת נדרש ההורה ללוות, לתמוך ולאפשר לילדיו לגדול לפי נטיותיהם, מאווייהם ויכולותיהם, ופעם שנייה עליו לגדול ולהרחיב את גבולותיו הוא, על מנת להיות רלבנטי ואפקטיבי לילדיו.

ליווי ההורים בהתוויית כיוון, בברור ועיבוד מחודש של סיטואציות משפחתיות יומיומיות, מאפשר להם, לתפוס מחדש את ההגה, ולנווט היטב את "ספינתם" לנמל בטוח בו יוכלו לעגון בבטחה, בין כל השינויים והתנודות שהחיים מביאים.